Java Math Sınıfı

~~~~~~Math Sınıfı Elemanları~~~~~~

  • Math.E   ———-> Matematikteki E sayısını verir.
  • Math.PI   ———-> Matematikteki pi sayısını verir.
  • Math.abs   ———-> Girilen sayının mutlak değerini alır.
  • Math.acos   ———-> Argüman olarak verilen sayının  ters hiperbolik
    kosinüs değerini verir.
  • Math.asin   ———-> Argüman olarak verilen bir sayının ters hiperbolik
    sinüs değerini verir.
  • Math.atan   ———-> Argüman olarak verilen bir sayının ters hiperbolik
    tanjant değerini verir
  • Math.atan2   ———-> Argüman olarak x ve y değerleri verilen bir noktanın x eksenine göre açısını radyan olarak verir.
  • Math.cbrt   ———-> Küp kök almamızı sağlar.
  • Math.ceil   ———-> ondalıklı bir sayının kendisinden büyük en küçük tamsayıya  yuvarlanmasını sağlar.
  • Math.copySign   ———-> Bu fonksiyon, y nin işaretini x in başına koyarak, x sayısını çıktı olarak verir.
  • Math.cos   ———-> Argüman olarak verilen bir sayının kosinüsünü radyan olarak verir.
  • Math.cosh   ———-> Girilen değerin hiperbolik kosinüs değerini verir.
  • Math.exp   ———-> Girilen değere 2 dersek Math.E *Math.E ile eşdeğerdir. Yani girilen değere n dersek en  nin sonuçunu verir.
  • Math.expm1   ———-> Girilen değere n dersek en -1 i temsil eder. Math.exp den tek farkı 1 çıkarmamızdır.
  • Math.floor   –———> Floor fonksiyonu, ceil fonksiyonunun tam
    tersi işlevine sahip bir fonksiyondur. Yani, verilen bir ondalık sayıdan küçük olan en büyük tamsayıyı çıktı olarak verir.
  • Math.getExponent   ———-> Girilen değerin 2 nin kaçınçı katı olduğunu verir. Örneğin 8 değerini girdiğimizde 3 değerini verir 2 nin 3. katı 8 dir. 16 değerini girdiğimizde 4 değerini verir çünkü 2 nin 4. katı 16 dır. ancak 8 ile 16 arasında kalan sayılardada 3 değerini vermektedir.
  • Math.hypot   ———-> Hipotenüs değerini bulur. Bir dik üçgeni ele aldığımızda karşı ve komşu değerlerini girdiğimizde bize hipotenüs değerini verir.
  • Math.IEEEremainder   ———-> Mod alma işleminin değişik bir versiyonudur. Bu fonksiyon iki sayının birbirine bölümünden kalanın 0 olması için bölümden çıkarılacak mutlak değerce en küçük sayıyı verir.
  • Math.log   ———-> e tabanına göre logaritma alınır.
  • Math.log10   ———-> 10 tabanına göre logaritma alınır.
  • Math.log1p   ———-> (Girilen değer+1) in e tabanına göre logaritması alınır.
  • Math.max   ———-> Girilen iki değerden büyük olanını bulur.
  • Math.min   ———-> Girilen iki değerden küçük olanını bulur.
  • Math.pow   ———-Üssü anlamına gelir. Örneğin Math.pow(2 , 3) ün anlamı 2³ dür.
  • Math.random  ————> Random sınıfı, rastgele sayılar üretmek için kullanılır. 0.0 ile 1.0 arasında sayılar üretir, bu alanı geliştirmek için bir sayı ile çarpılabilir. Örneğin 1 ile 100 arasında rastgele bir sayı üretmesini istiyorsak (int)(Math.random()*100) yöntemini kullanabiliriz.
  • Math.rint   ———-> Virgüllü sayıda sayıyı hangi tamsayıya yakınsa o sayıya yuvarlama yapar Örneğin 1,3 sayısını 1,0 a yuvarlar 1,7 sayısını 2,0 a yuvarlar. Eğer sayılar buçuklu ve tam kısım çift ise aşağı yuvarlar Örneğin 2,5 sayısını 2,0 a yuvarlar tam kısım tek ise yukarı yuvarlar Örneğin 1,5 sayısını 2,0 a yuvarlar.
  • Math.round   ———-> Virgüllü sayıda sayıyı hangi tamsayıya yakınsa o sayıya yuvarlama yapar Örneğin 1,3 sayısını 1 e yuvarlar 1,7 sayısını 2 ye yuvarlar. Math.rint ten farkı buçuklu sayıları her zaman yukarı yuvarlar ve 2,0  –  1,0 şeklinde değilde 2  –  1 şeklinde verir.
  • Math.scalb   –———> Girilen ilk değere x ikinci değere n diyelim. x*2n değerini hesaplayarak döner burada x double veya float olabilir n int türü değişkendir.
  • Math.signum  ————-> Girilen değerin işaretine göre  “0,0” ,  “1,0”  ,  “-1,0”  değerleri döndürür. Eğer girilen sayı 0 ise 0,0 değeri döndürür, 0 dan büyük pozitif sayılar ise 1,0 değeri döndürür, 0 dan küçük negatif sayılar ise -1,0 değeri döndürür.
  •  Math.sin   ———-> Argüman olarak verilen bir sayının sinüsünü radyan olarak verir.
  • Math.sinh   ———-> Girilen değerin hiperbolik sinüs değerini verir.
  • Math.sqrt   ———-> Girilen değerin karekökünü alır.
  • Math.tan   ———-> Argüman olarak verilen bir sayının tanjantını radyan olarak verir.
  • Math.tanh   ———-> Girilen değerin hiperbolik tanjant değerini verir.
  • Math.toDegrees   ———-> Radyan cinsinden girilmiş sayısal değeri dereceye çevirir.
  • Math.toRadians   ———-> Derece cinsinden girilmiş bir açıyı radyan birimine çevirmek için kullanılır.

~~~~~~Kodlar Ve Çıktıları~~~~~~

~~KODLAR~~

public class MathSinif {

public static void main(String[] args) {

System.out.println(Math.E);
System.out.println(Math.PI);
System.out.println(Math.abs(-5));  
System.out.println(Math.acos(0.8));
System.out.println(Math.asin(0.6));
System.out.println(Math.atan(0.75));
System.out.println(Math.atan2(0.6,0.5));
System.out.println(Math.cbrt(8));
System.out.println(Math.ceil(2.6));
System.out.println(Math.copySign(5, -2));
System.out.println(Math.cos(1));
System.out.println(Math.cosh(0.5));
System.out.println(Math.exp(3));
System.out.println(Math.expm1(2));
System.out.println(Math.floor(2.8));
System.out.println(Math.getExponent(128));
System.out.println(Math.hypot(3,4));
System.out.println(Math.IEEEremainder(11, 4));
System.out.println(Math.log(10));
System.out.println(Math.log10(100));
System.out.println(Math.log1p(4));
System.out.println(Math.max(10,13));
System.out.println(Math.min(43, 78));
System.out.println(Math.pow(2, 5));
System.out.println(Math.random());
System.out.println((int)(Math.random()*100));
System.out.println(Math.rint(1.2));
System.out.println(Math.rint(1.8));
System.out.println(Math.rint(2.5));
System.out.println(Math.rint(3.5));
System.out.println(Math.round(1.2));
System.out.println(Math.round(1.8));
System.out.println(Math.round(2.5));
System.out.println(Math.round(3.5));
System.out.println(Math.scalb(0.5, 3));
System.out.println(Math.signum(0));
System.out.println(Math.signum(78));
System.out.println(Math.signum(-43));
System.out.println(Math.sin(0.5));
System.out.println(Math.sinh(0.5));
System.out.println(Math.sqrt(9));
System.out.println(Math.tan(0.5));
System.out.println(Math.tanh(0.5));
System.out.println(Math.toDegrees(6));
System.out.println(Math.toRadians(180));

      }

}

~~EKRAN ÇIKTISI~~

2.718281828459045
3.141592653589793
5
0.6435011087932843
0.6435011087932844
0.6435011087932844
0.8760580505981934
2.0
3.0
-5.0
0.5403023058681398
1.1276259652063807
20.085536923187668
6.38905609893065
2.0
7
5.0
-1.0
2.302585092994046
2.0
1.6094379124341003
13
43
32.0
0.15209260868380914
31
1.0
2.0
2.0
4.0
1
2
3
4
4.0
0.0
1.0
-1.0
0.479425538604203
0.5210953054937474
3.0
0.5463024898437905
0.46211715726000974
343.77467707849394
3.141592653589793

Yorum bırakın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑